راهنمای گیج و شماره سر سوزن + ۵ بهترین سر سوزن پزشکی

بهترین سر سوزن پزشکی

در مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها به‌منظور انتقال مواد از داخل سرنگ به بدن افراد یا خون‌گیری از آن‌ها به سر سوزنی از جنس استیل ضدزنگ نیاز است. سر سوزن یکی از قسمت‌های اصلی سرنگ بوده که به‌طور مستقیم وارد بدن انسان می‌شود؛ بنابراین استاندارد بودن آن و رعایت بهداشت هنگام استفاده امری مهم است. انتخاب نوع سر سوزن یکی از مواردی است که در کاهش یا افزایش درد موثر خواهد بود. توجه داشته باشید که سر سوزن باید متناسب با فعالیتی که انجام می‌دهید، باشد. به‌همین دلیل سر سوزن‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و آن‌ها را براساس گیج دسته‌بندی می‌کنند. در ادامه قصد داریم 5 تا از بهترین سر سوزن‌های پرفروش بازار را بررسی کنیم.

راهنمای گیج و شماره سر سوزن

سر سوزن یا نیدل بخش فلزی سرنگ محسوب می‌شود که به داخل بافت بدن به‌راحتی نفوذ کرده و دارو به واسطه آن به زیر پوست تزریق می‌شود. هنگام خون‌گیری از بدن نیز این بخش از سرنگ باعث جریان یافتن خون درون سرنگ می‌شود. توجه داشته باشید که سر سوزن‌ها در قطر و طول‌های متفاوتی استفاده می‌شوند که هر یک از آن‌ها کاربرد مخصوص به خود را دارند. به‌طورکلی قطر سرسوزن با واحد گیج نام‌گذاری می‌شود و هرچه گیج بالاتر باشد، قطر سوزن کم‌تر و نازک‌تر خواهد بود. احتمال شکستن یا خم شدن سوزن‌هایی که گیج کم‌تری دارند، بسیار پایین است.

راهنمای گیج و شماره سر سوزن

طول سوزن در عمق تزریق تاثیرگذار بوده و با میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود. به‌طورکلی از سر سوزن‌های کوتاه برای تزریقات وریدی و درون جلدی استفاده می‌شود و سوزن‌هایی که طول بلندی دارند، برای تزریقات عضلانی کاربردی هستند. توجه داشته باشید که انتخاب درست سر سوزن در کاهش سوزش و درد بیمار بسیار موثر است. معمولا نیدل‌ها براساس نوع بافت موردنظر، غلظت مایع درون سرنگ، ضخامت پوست و حجم عضلات بیمار تعیین می‌شود. هرچه گرانروی مایعی که قرار است تزریق شود، بالاتر باشد به سرسوزن پایین‌تری نیاز خواهد بود.

در ادامه 5 سرسوزن پرفروش پزشکی را معرفی می کنیم:

1. سر سوزن مزوتراپی آوا گیج 30 طول 13 میلی‌متر

سر سوزن مزوتراپی آوا گیج 30 قابلیت اتصال بر روی انواع سرنگ‌ها را داشته و سر سوزنی کاربردی و مناسب به‌شمار می‌رود. این سرسوزن با طول 13 میلی متر از جنس استیل مرغوب پزشکی ساخته شده و طی روند تولید با استفاده از مواد به‌خصوصی ضدعفونی شده است. هاب روشن سرسوزن مزوتراپی آوا گیج 30 باعث شده تا هنگام تزریق ماده به‌خوبی مشاهده شود و برگشت خون را هنگام سرم زدن نمایان کند. این سرسوزن با به‌کارگیری تکنولوژی تراش سه‌گانه، تیز بوده و شکل مورب آن باعث راحتی تزریق و کاهش درد بیمار می‌شود.

2. سر سوزن مزوتراپی آوا گیج 18 طول 38 میلی متر

سرسوزن مزون تراپی آوا گیج 18 از تراش سه‌گانه‌ای به‌منظور بهبود دیده شدن نوک سوزن بهره گرفته است. این سرسوزن دارای پوشش سیلیکونی بوده که هنگام تزریق سوزش بیمار را کاهش می‌دهد. سرسوزن آوا گیج 18 هنگام تولید استریل شده و توسط گاز اتیلن اکساید به طور کامل ضدعفونی می‌شوند. این سر سوزن‌ها یک‌بار مصرف بوده و پس‌ از هر بار استفاده باید دور انداخته شوند. از سرسوزن مزوتراپی آوا گیج 18 باید به‌دور از گرما و رطوبت نگه‌داری کنید.

3. سر سوزن مزوتراپی آوا گیج 25 طول 25 میلی متر

سر سوزن مزون تراپی آوا گیج 25 با طول 25 میلی‌متر و رنگ نارنجی برای انواع تزریقات عضلانی و زیر پوستی کاربرد دارد. از سرسوزن آوا گیج 25 به‌منظور استفاده در سرنگ‌های مختلف بهره برده می‌شود. هنگام تزریق عضلانی از سرسوزن آوا گیج با زاویه درجه 90 و برای تزریق لایه داخلی اپیدرم زاویه 10 الی 15 درجه مناسب‌ترین روش تزریق خواهد بود. این سرسوزن به‌دلیل طول بلند برای خون‌گیری و نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌ها کاربرد فراوانی دارد. از سرسوزن آوا گیج 25 به‌منظور تزریق مواد دارای گرانروی بالا نیز استفاده می‌شود. این سر سوزن از نوعی استیل خاص تولید شده که از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار است و احتمال شکستن یا خم شدن آن وجود نخواهد داشت؛ درنتیجه بیمار هنگام تزریق درد زیادی را احساس نمی‌کند.

4. سر سوزن مزوتراپی آوا گیج 21 طول 38 میلی متر

سر سوزن مزوتراپی آوا گیج 21 برای تزریق دارو و فیلر گزینه مناسبی است. مجموعه آوا به‌منظور تولید سرسوزن‌ها از استیل باکیفیت و ضدزنگ استفاده می‌کند. همین امر باعث مقاومت و انعطاف‌پذیری بسیار بالا این سرسوزن ها شده‌ است. نوک این سرسوزن به‌گونه‌ای بوده که به‌راحتی به درون پوست نفوذ کرده و به دلیل برخورداری از یک لایه سیلیکونی باعث کاهش درد بیمار می‌شود.

5. سر سوزن کانولا

یکی از ابزارهای تزریق ژل و فیلر که که شباهت بسیار زیادی با سر سوزن‌های معمولی دارد، کانولا است. با استفاده از کانولا می‌توان فیلر و ژل زیبایی را به زیر پوست افراد تزریق نمود. سرسوزن کانولا از انعطاف بالایی برخوردار است و با استفاده از آن پوست بریده یا زخم نمی‌شود. با استفاده از این سر سوزن امکان تزریق فیلر زیر چشم نیز وجود دارد؛ چراکه باعث کبودی یا زخم نخواهد شد. کانولا مانند سرسوزن‌های دیگر از یک بدنه توخالی برخوردار است که فیلر یا ژل از درون آن عبور و به زیر پوست رسیده و احتمال زخم، کبودی و آسیب به مویرگ‌های صورت با استفاده از سرسوزن کانولا به صفر می‌رسد. این سرسوزن ها درد کمتری در مقایسه با سوزن‌های معمولی دارند و برخلاف آن‌ها به تعداد دفعات کمتری برای تزریق ژل یا فیلر نیاز خواهند داشت. دقت انجام تزریق با استفاده از سر سوزن‌های کانولا بسیار بیشتر از سر سوزن‌های معمولی است که یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

۱۵,۰۰۰ تومان

سخن پایانی

در این مقاله از اول طب 5 مورد از بهترین سرسوزن‌های پرفروش را معرفی کردیم. بهتر است بدانید که شماره هر گیج سرسوزن با قطر آن رابطه عکس دارد. به‌ بیان‌ دیگر هرچه شماره گیج پایین‌تر باشد، قطر سوزن بیشتر خواهد بود. اگر گیج مورد استفاده پایین‌تر باشد، مقاومت سرسوزن بیشتر خواهد بود و احتمال شکستن حین تزریق نیز کاهش می‌یابد؛ اما به‌طورکلی برای هریک از فعالیت‌ها از یک‌ سر سوزن به‌خصوص استفاده می‌شود؛ بنابراین انتخاب گیج مناسب امری بااهمیت و ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *